Bosch C7 12/24V 7A
Bosch C7 12/24V 7A
Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
- rychle nabijeni, jednoducha obsluha
- Dobrý poměr cena/výkon a provedení...
, zakoupeno v autobattery.cz
Doporučuje produkt
silný nabíjecí proud.
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
, zakoupeno v Battery.cz
Doporučuje produkt
Parametry produktu
Popis produktu
Špičková nabíječka automobilových akumulátorů, model C7 od německé firmy Bosch.
Bosch Vám představuje špičkovou nabíječku autobaterií s označením C7. Tento model je vyjímečný tím, že umí nabíjet baterie 12 a 24V. V případě, že nabíjíte 12V autobaterii, může být její kapacita od 14 - 230Ah, v případě baterie 24V od 14 - 120Ah. Nabíjení probíhá plně automaticky, můžete také volit mezi šesti režimy. Jedna z funkcí, kterou běžná nabíječka nemá, je udržovací nabíjení. K připojení do elektrické sítě slouží plochá EU vidlice, ovládání nabíječky je plně interaktivní a pozornosti by neměla ujít funkce zálohování / napájení. Nabíječku C7 tak lze používat i k napájení elektrických systémů vozidla v době, kdy je nabíjen akumulátor. Nabíječka je opatřena LED systémem, který Vás provází průběhem nabíjení. Po automatickém dokončení nabíjení se spouští udržovací režim s nabíjecím proudem 1,5 A. Nabíječka disponuje automatickým režimem impulzního nabíjení při napětí akumulátoru mezi 7,5 a 10,5 V, který přispívá k regeneraci hluboce vybitých akumulátorů.
Poznámka: tyto nabíječky nejsou určeny pro oživování hluboce vybitých baterií
Specifikace: špičková německá kvalita Bosch pro autobaterie osobních i nákladních automobilů 12V / 24V u 12V autobaterie může být její kapacita od 14 - 230Ah u 24V autobaterie může být její kapacita od 14 - 120Ah
- nabíjecí proud Eff. / aritm. (A): 7
- pro tyto typy akumulátorů: olověné s elektrolytem (WET, AGM, GEL, VRLA)
disponuje automatickým režimem impulzního nabíjení při napětí akumulátoru mezi 7.5 a 10.5V krytí IP65 plně interaktivní díky jednoduchému a dobře čitelnému zobrazení balení obsahuje držák na zeď pohodlné ovládání pomocí jednoho tlačítka ochrana proti přepólování rozměry 197 x 108 x 65 mm
Před uvedením do provozu: 1. Před připojením nabíjecího přístroje je třeba dbát pokynů uvedených v návodu k obsluze. 2. V dalším je třeba se řídit předpisy výrobce vozidla, pokud se jedná o akumulátor trvale připojený ve vozidlu. 3. Očistěte póly akumulátoru. Dejte pozor, aby se vám nedostaly nečistoty do očí. 4. Postarejte se o dostatečné větrání. Plynný vodík (třaskavý plyn) může při procesu nabíjení a postupu udržovacího nabíjení vytrysknout z akumulátoru.
Připojení: 1. Připojte připojovací svorku (+) (červená) (5) nabíjecího přístroje k pólu (+) akumulátoru. 2. Připojte připojovací svorku (–) (černá) (6) nabíjecího přístroje k pólu (–) akumulátoru. 3. Připojovací svorku (–) (černá) (6) je možno připojit také ke karoserii. Musí to však být v místě vzdáleném od palivového vedení.
Upozornění: Dbejte na pevné dosednutí připojovací svorky (+) popř. (–).
Teprve potom připojte síťový kabel k síťovému napětí.
Jakmile je nabíjecí přístroj připojen k síťovému napětí, nabíjecí přístroj automaticky přepne na režim Standby (pohotovost). Kontrolka „Napájení“ svítí modře.
Upozornění: Nabíjecí přístroj disponuje ochranou proti přepólování. Kontrolka LED (–) (+)(9) svítí, když připojovací svorky (+) popř. (–) (5) (6) jsou připojeny obráceně.
Odpojení: 1. Přepněte nabíjecí přístroj stisknutím výběrové- ho tlačítka na režim Standby. 2. Vždy odpojujte nejprve síťový kabel od síťového proudu. 3. Odpojte připojovací svorku (–) (černá) (6) nabíjecího přístroje od pólu (–) akumulátoru. 4. Odpojte připojovací svorku (+) (červená) (5) nabíjecího přístroje od pólu (+) akumulátoru.
Funkce paměti:
Jestliže je přístroj během procesu nabíjení odpojen od síťového proudu, uloží se prováděný režim. Při novém připojení síťového proudu a stejném typu akumulátoru (12 V nebo 24 V) se přístroj automaticky spustí v naposledy použitém režimu. Při rozdílném typu akumulátoru (12V a 24 V) se přepne na režim Standby.
Pozor: jestliže byl předtím používán režim 2 popř. 6 (akumulátor ve studeném stavu nebo akumulátor AGM) a poté je připojen akumulátor WET nebo GEL, může to vést k přebíjení a poškození akumulátoru. V tom případě režim nabíjení bezpodmínečně přizpůsobte nabíjenému akumulátoru. U režimu 3 a 4 není žádná funkce paměti!
Výběr druhu provozu: 1. Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral požadovaný druh provozu. 2. Kontrolka LED pro požadovaný druh provozu se rozsvítí.
K dispozici jsou následující druhy provozu:
Režim 1 | 12 V (14,4 V/7 A)
Vhodný pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah v normálním stavu. Režim nabíjení pro akumulátory WET a většinu akumulátorů GEL. Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral Režim 1. Kontrolka LED (12) svítí. Pokud není provedena žádná další procedura, spustí se automaticky nabíjení po několika sekundách a kromě toho se rozsvítí kontrolka LED (10). Po úspěšném nabití akumulátoru bude svítit kontrolka LED (11) a kontrolka LED (10) zhasne.
Přístroj se po krátké době přepne automaticky na režim udržovacího nabíjení, při němž kontrolka LED (11) bliká.
Režim 2 | 12 V (14,7 V/7 A)
Vhodný pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah ve studeném stavu nebo také pro řadu akumulátorů AGM (s rohožemi absorbujícími elektrolyt). Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral Režim 2. Kontrolka LED (12+13) svítí. Pokud není provedena žádná další procedura, spustí se automaticky nabíjení po několika sekundách a kromě toho se rozsvítí kontrolka LED (10). Po úspěšném nabití akumulátoru bude svítit kontrolka LED (11) a kontrolka LED (10) zhasne.
Přístroj se po krátké době přepne automaticky na režim udržovacího nabíjení, při němž kontrolka LED (11) bliká.
Režim 3 | Podpůrný provoz / síťový zdroj
Podpůrný provoz
Jako podpůrný provoz je vhodný při výměně akumulátoru u některých vozidel, u nichž je nutné, aby nedošlo k přerušení napájení palubní elektroniky. C7 může být u těchto vozidel využit k elektrickému napájení palubní elektroniky v době, kdy je vyměňován akumulátor.
Připojte k akumulátoru, který je zamontován ve vozidle
- Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral Režim 3, při němž kontrolka LED (14) bliká. Upozornění: Podpůrný provoz, vypněte všechny elektrické spotřebiče (např.zapalování, rádio, osvětlení).
- Upozornění: Podpůrný provoz: V případě, že je proudový obvod přerušen, nabíjecí přístroj se automaticky přepne na režim Standby.
Pozor! Při tomto režimu akumulátor nenabíjejte delší dobu. Akumulátor by mohl být zničen.
Síťový zdroj
Bez připojeného akumulátoru
Výběrové tlačítko Mode (8) držte stisknuté cca tři sekundy. Pokud je přepnut integrovaný spínač, svítí kontrolka LED napájení (14). Napájení se spustí s hodnotami napětí a proudu 13,6 V (± 0,25 V) / 5 A (± 10 %).
- Upozornění: Jako síťový zdroj je vhodný pro 12V spotřebiče např.pro chladicí box.
- Upozornění: Nabíjecí přístroj v tomto režimu disponuje ochranou proti přetížení (max. 6,0 A).
- Upozornění: Při tomto režimu neexistuje žádná ochrana proti přepólování (viz „Připojení“)!
Pozor! Při tomto režimu je na připojovacích svorkách napětí i bez připojeného spotřebiče.
Režim 4 | Regenerační režim (16V Boost)
Vhodný pro regeneraci akumulátorů, které byly krátkodobě extrémně vybité. Akumulátor musí být odpojen od palubní sítě. Pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah.
Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral Režim 4. Kontrolka LED (12+15) svítí. Pokud není provedena žádná další procedura, spustí se režim regenerace automaticky po několika sekundách a kontrolka LED (15) bude blikat. Jestliže je akumulátor téměř zcela vybitý, může LED (15) blikat až 3 hodiny. V této době do akumulátoru přitéká konstantní proud o intenzitě 1500 mA, aby se opět obnovila výkonnost akumulátoru. Po maximálně čtyřech hodinách se regenerační režim vypne. Jestliže akumulátor není ještě zcela nabitý, přepne se nabíjecí přístroj na normální režim nabíjení. Po úspěšném nabití akumulátoru bude svítit kontrolka LED (11) a kontrolka LED (10) zhasne.
Přístroj se po krátké době přepne automaticky na režim udržovacího nabíjení, při němž kontrolka LED (11) bliká.
- Upozornění: Tento režim je vhodný jen pro 12 V akumulátory
- Upozornění: Při tomto režimu se musí akumulátor úplně nabit! Nabíjení předčasně nepřerušujte.
Režim 5 | 24 V (28,8 V/3,5 A)
Vhodný pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah v normálním stavu. Režim nabíjení pro akumulátory WET a většinu akumulátorů GEL.
Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral Režim 5. Kontrolka LED (16) svítí. Pokud není provedena žádná další procedura, spustí se automaticky nabíjení po několika sekundách a kromě toho se rozsvítí kontrolka LED (10). Po úspěšném nabití akumulátoru bude svítit kontrolka LED (11) a kontrolka LED (10) zhasne.
Přístroj se po krátké době přepne automaticky na režim udržovacího nabíjení, při němž kontrolka LED (11) bliká.
Režim 6 | 24 V (29,4 V/3,5 A)
Vhodný pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah ve studeném stavu nebo také pro řadu akumulátorů AGM (s rohožemi absorbujícími elektrolyt).
Stiskněte výběrové tlačítko Mode (8), aby se vybral Režim 6. Kontrolka LED (13+16) svítí. Pokud není provedena žádná další procedura, spustí se automaticky nabíjení po několika sekundách a kromě toho se rozsvítí kontrolka LED (10). Po úspěšném nabití akumulátoru bude svítit kontrolka LED (11) a kontrolka LED (10) zhasne.
Přístroj se po krátké době přepne automaticky na režim udržovacího nabíjení, při němž kontrolka LED (11) bliká.
Stav nabíjení
Stav nabíjení připojeného akumulátoru je na nabíjecím přístroji indikován následovně.
Pulsní nabíjení
Jedná se o automatickou funkci nabíjecího přístroje, kterou není možno ručně zvolit. Jestliže je na počátku nabíjení při 12 V režimu napětí akumulátoru mezi 7,5V (±0,5 V) a 10,5 V (±0,5 V) a při 24 V režimu mezi 16 V (±0,5 V) a 21V (±1,0 V), přepne se nabíjecí přístroj automaticky na pulsní nabíjení. Při dosažení napětí akumulátoru vyššího než 10,5 V (±0,5 V)/21V (±1,0 V), se přepne nabíjecí přístroj samočinně na předtím zvolený režim nabíjení. Dosáhne se tak lepšího nabití.
Ochranná funkce přístroje
Při následujících odlišných situacích se nabíjecí přístroj přepne na režim Standby. 1. proces regenerace > 7 hodin 2. nabíjení > 41 hodin 3. napětí akumulátoru < 7,5 V (12 V akumulátory) 4. napětí akumulátoru < 16 V (24 V akumulátory) 5. otevřený proudový obvod 6. přepólování
Při přepólovaném připojení svítí navíc kontrolka LED (9). Pokud není provedeno žádné jiné nastavení, zůstane systém v režimu Standby. V případě zkratu nabíjecího kabelu chrání pojistka (4a) přístroj a elektrický systém před poškozením. V případě, že není možná volba Mode, zkontrolujte pojistku (4a). Ochrana proti přehřátí Jestliže by se přístroj během nabíjení příliš zahříval, sníží se automaticky jeho výstupní výkon. Tím je přístroj chráněn před poškozením.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jejich 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
- rychle nabijeni, jednoducha obsluha
- Dobrý poměr cena/výkon a provedení...
- Snadné ovládání
- Dobrá cena
- Spolehlivost
- Produkt nemohu hodnotit, protože jsem ho použil pouze jednou. Jinak esteticky se povedl.
- ochrany
- funkce
- Spokojenost s vyrobkem
- Lehká a skladná nabíječka
- Nepůsobí robustně nebo trvanlivě
, zakoupeno v autobattery.cz
Doporučuje produkt
silný nabíjecí proud.
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
, zakoupeno v Battery.cz
Doporučuje produkt
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
Používám cca 3 měsíce a vše funguje spolehlivě.
Nabíjí WET i AGM a má i udržovací režim.
Nabíječka Gude GAB 10,kterou jsem měl před Boschem
odešla měsíc po záruce..........
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
, zakoupeno v Alza.cz
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
rozsah použití, cena
, zakoupeno v Alza.cz
Doporučuje produkt
Plastový výrobek - lehký, ale vyvolává pochyby, jak dlouho vydrží. V autě bych ji nenechával kvůli obavě z vlivu otřesů na její životnost. První použití mi nepřišlo úplně intuitivní, ale nakonec jsem baterii nabil…