Carspa EBC1220 12V/20A
Doporučené nabídky (1)
Nejlevnější nabídky (7)
Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v atoselektro.cz
Velmi praktická, dává informace o průběhu nabíjení, lze odečíst napětí i proud.
Parametry produktu
Popis produktu
Nabíječka akumulátorů CARSPA EBC1220 12V-20A
Inteligentní automatická sedmistupňová nabíječka olověných akumulátorů (baterií). Určená pro trvalé spojení s nabíjenou baterií. Vhodná pro záložní zdroje, karavany, ostrovní systémy apod.
Duální nabíjecí výstupy mohou nabíjet 2 baterie najednou.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE:
- Napájecí napětí: 190–265 V
- Výstupní napětí: 12 V
- Max.nabíjecí proud: 20 A
- Pro olověné startovací i trakční baterie: 12V 60–200Ah, AGM i AGM GEL
- Teplotní kompenzace nabíjecího proudu přiloženým teplotním čidlem
- LED displej s údajem o stavu nabíjení, nabíjecím proudu a napětí a stupni nabití
- Účinnost: 88 %
- Ochrana proti přepólovnání, zkratu na výstupu, nadproud, přepětí, přetížení, přehřátí
- Provozní teplota: 0–40°C
- Rozměry: 176×175×95mm
FÁZE NABÍJENÍ:
C-1 Desulfatace
Nabíjení pulsním proudem. Tato fáze se automaticky spustí, pokud napětí baterie klesne pod stanovenou mez a předchází standardnímu nabíjecímu cyklu.
C-2 měkký start
Fáze postupného zvyšování nabíjecího proudu až k maximální hodnotě 20A
C-3 Nabíjení konstantním proudem
Klíčová fáze nabíjecího cyklu. Nabíjení konstantním proudem až do dosažení svorkového napětí 14,2 až 14,8V (volitelné ve třech stupních)
C-4 Absorbční nabíjení nabíjení konstantním napětím 14,2–14,8V při postupném poklesu nabíjecího proudu
C-5 Test baterie
Při 90sec. testu se baterie vybíjí a zároveň se měří svorkové napětí. Pokud je test úspěšný, automaticky následuje poslední, udržovací stupeň. Pokud je test neúspěšný a svorkové napětí při testu klesá rychle, následuje stupeň 6.
C-6 Rekondiční nabíjení
V rekondičním režimu se baterie nabíjí po dobu 4 hodin sníženým konstantním proudem
C-7 Udržovací režim
Udržování svorkového napětí akumulátoru ve výši 13,2–13,9V (volitelné ve třech stupních- podle typu baterie).
OBSAH BALENÍ:
- Nabíječka
- Napájecí kabel
- Nabíjecí kabely
Podívejte se, kde můžete produkt koupit:
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
, zakoupeno v atoselektro.cz
Velmi praktická, dává informace o průběhu nabíjení, lze odečíst napětí i proud.
- nabíjecí proud až 20 A (údajně)
- -nabíječka má krátký přívodní kabel (zhruba 120 cm), s čímž by se dalo ještě žít,
- -ovšem nikoliv s ultra krátkými kabely ke svorkám na bateriové póly, pouze 50 cm. I nabíječka z Lidlu za ¼ ceny má aspoň 3x delší. S tak krátkým vodičem je instalace na stěnu naprosto vyloučená a nabíjení baterie ve vozidle je také velmi komplikované, jelikož vodiče nedosáhnou k baterii ani když nabíječka leží uprostřed motoru. Jedná se o dráty s malým průřezem. Kolik haléřů asi výrobce ušetřil?,
- -displej stejně jako kontrolky nesvítí se stejnou intenzitou, ale lehce poblikávají,
- -displej se vždy po několika desítkách vteřin vypne. Patrně aby nedošlo k jeho degradaci dříve, než skončí záruka. Moc důvěry to nebudí,
- -po zapojení na starou sulfatovanou VRLA baterii proběhly během jedné vteřiny fáze 1-3 a nabíječka pokračovala fází č. 4., tedy nabíjení konstantním napětím. Nabíječka tedy nepoznala sulfataci. U měkké baterie rychle letí napětí nahoru, tedy logicky fáze 2 a 3 takřka přeskočila. V návodu je uvedeno, že fáze č. 1, tedy desulfatace je volitelná. Není volitelná. V anglickém originále o tom není zmínka a český překlad je tak zavádějící. Pokud to překladatel mínil tak, že o volbě této fáze rozhoduje nabíječka, pak to tam neměl ani psát, protože ta rozhoduje o volbě všech fází,
- -fáze č. 4 probíhá dle plánu, jen stále zhasíná displej a hodnota nabíjecího proudu se liší asi o 300 mA oproti tomu, co ukazuje multimetr,
- -největší zklamání je fáze č. 5. V návodu je uvedeno, že proběhne test baterie tak, že se 90 vteřin vybíjí. Předpokládal bych tedy, že nabíječka baterii zatíží proudem alespoň 20 A (ventilátor to přeci uchladí…) a změří, jak klesá napětí. Místo toho nabíječka prostě nedělá nic a minutu a půl čeká, až napětí spadne samo. I sulfátovaná baterie umí držet bez zatížení napětí do 12,8 V. Kdyby došlo k zatížení, napětí by rychle padlo pod 12 V a procesor by tak mohl vyhodnotit, že baterie je špatná (sulfatovaná) a přejít na fázi č. 1. Místo toho si nabíječka myslí, že baterie je OK a přejde na fázi č. 7. Tam se jí nedaří, protože jakmile se pokusí udržet napětí mezi 13,2 – 13,8 V, baterie hned skáče až k 15 V a pak zase rychle padá na 13 V a proto nabíječka přejde na fázi č. 4 a tak se to pořád opakuje. Opět se jedná o špatný překlad, protože o vybíjení baterie anglický originál nemluví. Ostatně překlad „Switching power supply LED“ jako „Spínací LED dioda“ je také zcela mimo mísu a přemýšlím, jaké jazyky vlastně překladatel ovládá. Čeština to nebude,
- -režim spínaného zdroje mě pak doslova pobavil. Ale byl to úsměv kyselý. Na zelený režim nabíjí proudem 300 mA, na červený 500 mA a na oranžový 800 mA. Tímto tempem lze dobít zcela vybitou baterii běžné kapacity již za 4 dny. To je přesně co člověk potřebuje, když najde v garáži zcela vybité auto a potřebuje co nejdříve odjet,
- -od jakého napětí procesor vyhodnotí, že je možné zahájit nabíjecí automatiku návod neuvádí.
Celkově je tedy přístroj použitelný velmi podobně jako zmiňovaná nabíječka z Lidlu (která umí i 6 V), ovšem za čtyřnásobnou cenu. Patrně byla nejen vyrobena ale i navržena v Číně. Jsem velmi zklamaný, budu ji vracet. Distributor by měl alespoň opravit a doplnit český překlad: pokud by byl správně, vůbec bych si ji nekoupil a obě strany bychom ušetřili čas a poštovné.